移転しました。

約3秒後に自動的にリダイレクトします。

ブエリング航空に連絡してみる。紛失9~11日目後。(初めてのロストバゲージ・食べ歩きグルメ旅番外編)

グルメ旅 第二の都市・イタリア フィレンツェロストバゲージ、紛失9~11日後

 

グルメ旅を開始してからわずか3日目、

初めて海外旅行でロストバゲージに遭いました。

紛失8日目にして、夫GENちゃんのスーツケースが

日本の自宅に戻ってきました。

 

Vueling航空に連絡してみる

f:id:jini_belly:20181116084432p:plain

その後もVueling航空から何の連絡もありません。

携行品被害の保険請求をするにしても、

Vueling航空から紛失しましたという証明書をもらう必要があるので、

Vueling航空に私のスーツケースがどうなっているか

問い合わせの連絡をしてみました。

 

すると返事が。

Dear J○○

In order to process your claim, we need you to reply to this email and attach a copy of the following documents:

- PIR (Property Irregularity Report that you requested at the airport's Lost & Found office at your destination)
- Bag tag (baggage check-in tag)
- Passenger's boarding pass
- Receipts for basic expenses
- Copy of ID card, Residence Card or passport

「問い合わせを受け付けるために、必要書類を送ってください」

って今更かい、と思いつつも

何か手掛かりがつかめればとの思いで必要書類をメール。

 

次の日の返事。

Dear J○○,

Regarding the luggage that has not been returned to you yet, we would like to inform you that you can follow your luggage search on our website in the Status of delayed luggage section.

We are sorry for the inconvenience caused, and please do not hesitate to contact us if you have any further questions.

Kind regards,

Vueling Airlines

 「まだ荷物が戻ってきてないようなら、Webでロストバゲージ(未着手荷物)を追跡してみてね」という内容。

私たちに全く関係のないのに通関と配送手続きをしてくれた

ルフトハンザ航空やANAの方々、

イタリアで助けてくれた人たちがいるのに

当事者のVueling航空の返事はこれだけかい、とさすがの私もイライラ。

 

たまらず、軽くクレームと再度捜索してもらえないかメールを入れる

Webでロストバゲージした荷物を追跡することは、旅行中に何回もやってきました。

本当に、あなた達は私たちの荷物を探そうとしてくれていますか?

それとも紛失してしまったのでしょうか。

責任者の方と話をさせてください。

と返事をしました。

 

Vueling航空から初めて丁寧で的を得たメールが返ってくる

次の日、返信があり。

Dear J○○ K○○,

We are contacting you in reference to the flight VY〇〇〇〇 BCN - FLR of〇〇/××/2018.

In response to your request, we would like to indicate that we've asked the airport for your claim to be reopened, so  you should have some information regarding your luggage with tag number ×××× soon. Once it arrives to your house, please keep the delivery note and send it to us, so that we can reimburse your expenses with basic necessities items.

Your reference number is: [SR_Number:××××××××]

Please use the above reference for future queries about your case, or click reply on this email.

Best regards,

Customer Service Department
VUELING AIRLINES  S.A.

前日までとは打って変わって、かなり丁寧なメールが返ってきました。
宛名もファーストネームだけだったのがフルネームになっているし。
 
根も葉もない言いがかりのようなクレームは許されるものではありませんが、
今回のように言わないといけないことはしっかり伝える、
ということ海外では特に大事なんだなと思いました。